Arkiv

Nyhets arkiv 

Finne pris / Bestille deler?


Last ned vårt Excel ark for pris / bestilling av deler


Ved å laste ned vårt excel ark, og legge inn artikel nr du trenger vil du få opp anbefalt veil. pris. Ved å legge inn antall og eventuelt din rabatt hos oss vil du se din sluttpris i bunn, med og uten mva.


OBS!! Frakt og små ordregebyr beregnes av din netto pris. Om rabatter ikke legges inn, vil ikke beregningen for frakt og småordregebyr være rett for den eksagte ordre som legges inn i vårt bestillingssystem.



Send excel arket til:

kundeservice-norge@webasto.com



Forhandlermøte 2020


Fredag 4/9-20


Vi kommer til å forsøke å gjennomføre et nytt forhandlermøte så snart situasjonen er litt tilbake til normale tilstander og det er fornuftig/tilrådelig å gjennomføre et fellesmøte.


Håper vi kan komme med positiv informasjon rett over Nyttår!

 

MVH Webastoteamet Norge!

Whisper Power – KGK ny distribusjonspartner i Norge!


Onsdag 3/6-2020


Webasto og Whisper Power har avsluttet samarbeidet internasjonalt og får med dette ny distribusjonspartner i Norge, dette er KGK AS

Webasto Thermo & Comfort Norway (WTC NO) avslutter med dette sitt ansvar for salg og garantihåndtering med virkning fra dags dato ( 3 juni 2020 ).


Pågående saker vil vi avslutte eller flytte over til KGK AS. Kunde vil få beskjed om videre fremdrift.

 

Vi  vil takke WhisperPower for samarbeidet. og ønsker våre kunder/forhandlere  lykke til med ny partner i Norge:

 

Kontaktdetaljer hos KGK AS


KGK AS

Henning Fjeldberg

Sales manager (transmission dept.)

Henning.fjeldberg@kgk.no

Mobil: 9662 0299

 

 

 

Med vennlig hilsen / With kind regards

 

Per-Erik Nygård

 

Country Manager Norway

Customized solutions

EMEA Region

Webasto Group

Prisjustering og endring hos Webasto


Onsdag 29/4-2020 


Prisjustering

Med bakgrunn i korona-pandemien er vi kommet i en spesiell situasjon. Vi har så langt i 2020 klart å holde våre priser nede, men ser oss nå dessverre nødt til ta de nødvendige grep etter en vedvarende vanskelig valutasituasjon.

Situasjonen er av en slik art (force majeure) – og har stor effekt, på våre kostnader med tanke på innkjøp av varer (innkjøp i EURO / DKR).  Dessverre kreves det prisjustering med kort varsel. Dette gjøres  ihht. avtalepunkt 11-14 i de fleste forhandlerkontrakter/samarbeidsavtaler.

 
Webasto Thermo & Comfort Norway vil, på alle varelinjer,  justere pris med +5%. Unntatt er produkter med kampanjepriser!

Prisjusteringen gjelder med virkning fra 8. mai 2020. Justeringen vil forhåpentligvis være midlertidig.

 

Vi vil informere via vår hjemmeside om den løpende utviklingen i markedet og eventuelle ytterligere endringer som vil kunne komme.

 

 

Endring hos Webasto

Webasto Thermo & Comfort gjør ytterligere endring for å imøtekomme den vanskelige situasjon. Vårt mål vil være å opprettholde normal åpningstid (8 – 16) alle arbeidsdager.

I en tid fremover, ser vi oss nødt til å redusere bemanningen noe. Dette kan føre til lengre responstid på telefon og e-post. Tidspunktet for endringen skjer fra og med 4. mai 2020.

 

På bakgrunn av dette vil vi derfor oppfordre til å gjøre alle henvendelser via e-post.

Bestillinger, spørsmål vedrørende pris, tilgjengelighet, fakturaspørsmål etc. sendes til: kundeservice-norge@webasto.com.

Tekniske henvendelser sendes til: teknisk@webasto.com

 

Samtidig vil vi informere om ferieavvikling i uke 30 til og med uke 32, Da vil kun henvendelser på e-post bli besvart. Alle henvendelser besvares, så raskt som mulig. Responstiden vil kunne bli noe lenger enn normalt. 

 

Selv om vi er i en vanskelig situasjon ønsker vi et fortsatt godt samarbeid.

Ta gjerne kontakt med din distriktssjef for ytterligere informasjon og eventuelle spørsmål.


Ditt Webasto Team

AC Kampanjen fortsetter!


Torsdag 25/6-20


Vi kjører videre med AC-kampanjen sammen med våre forhandlere ut august måned!. Vi anbefaler våre kunder, under i Facebook-kampanjen, å ta kontakt med nærmeste forhandler!


Samme betingelser gjeldende  ( Ta kontakt dersom du ikke har informasjonen ).


Lykke til med salget!

 

https://www.facebook.com/Webastonorway/photos/rpp.1002948329794893/3038897676199938/?type=3&eid=ARDDRjC-oIK3Jq-kUFpTLpOO1DwZMD5Ro9nXDCHRfG2J1qX7pzNytpX9gZGo7hac46M_Bdw5NwCNTlwT

 

 

Med vennlig hilsen / With kind regards

 

Per-Erik Nygård

Country Manager Norway

Viktig Informasjon om byttevarmer til VW T5 

Ved utskifting av OE-varmer for VW T5 er følgende meget viktig:


Før man starter utskifting, -Koble opp med OE tester og slett feilkoder i varmer og Klima gateway på bilen. Vær sikker på at klimagateway ikke er i lås (ved sletting av feilkode tas ikke klimagateway ut av lås, ofte må man klikke i en avhukingsboks for at den skal bli låst opp).


Ved skifte av varmer skal bilens  pluss og minus kabel kobles av batteriet.

ThermoCall Utgår --> bruk ThermoConnect


8. januar. 2020


Da ThermoCall TC4 er utgått og ikke lenger kan skaffes, så er alternativet å bruke ThermoConnect TCon2


Artikkel nr for ThermoConnect TCon2 er : 9040223A

App for ThermoCall vil ikke virke på denne så ny app må lastes ned fra App butikken. Last ned ThermoConnect app og scan QR-kode på enheten for installasjon.


Ved kjøp av ThermoConnect er 1 års abonnement inkludert.


Koronavirusets påvirkning


Torsdag 19/3-2020


Webasto vil holde sin virksomhet igang for våre kunder så normalt som mulig – så lenge som mulig. Pr i dag har vi bemanning for å betjene både salg, logistikk og kundeservice. Vi ser viktigheten av å være operativ for våre kunder slik at vi kan løse løpende oppdrag og utfordringer.


Våre distriktssjefer vil selvsagt ikke ha anledning til kundebesøk / møter i uoverskuelig fremtid – men er tilgjengelig på mail og tlf som normalt. Teknisk support og ordre er tilsvarende tilgjengelige og bistår i tilsvarende kanaler.


Ta kontakt på kundeservice-norge@webasto.com for salg eller support på teknisk@webasto.com


Vi skal gjøre det vi kan for å bistå i en vanskelig periode og gjøre det vi kan for at deres sluttbrukere heller ikke får stans i sin virksomhet.


På bakgrunn av disse ekstraordinære forholdene i valutamarkedet, vurderer vi i Webasto Thermo & Comfort Norway om vi må gjøre en midlertidig prisjustering. Våre omkostninger er radikalt endret de siste dager og vi ber om forståelse for det prekære i en slik situasjon.


Vi har pr 19 mars valgt å ikke foreta oss noe i Norge – men vil måtte se an situasjonen i samarbeid med vårt HK i Danmark og Tyskland – da all vår handel er opp i mot DK og EURO.


Vi skal holde våre kunder informert fortløpende – men viktigst er at vi sammen kan klare å holde hjulene i gang så lenge som mulig – og samtidig ha forståelse for hverandres langsiktige og kortsiktige vurderinger.

Og – ikke minst – at vi sammen tar de forhåndsreglene som våre offentlige myndigheter pålegger oss og sammen kommer oss igjennom en vanskelig tid!


Med ønske om god helse og fortsatt godt samarbeid!


Med vennlig hilsen

Per-Erik Nygård / Country Manager og hele teamet!

App for TC4 og Android telefoner


3. oktober. 2019



På grunn av oppdateringer/endring i policy hos Google er ikke lenger ThermoCall App å finne på Google play store. Dette gjelder for Android telefoner.


Du kan finne rett App her .

https://www.webasto-comfort.com/int/product-overview/product/show/thermocall-tc4/


Men den vil også kunne finnes ved å scanne QR koden på esken til ThermoCall TC4



Webasto teamet

Simkort til ThermoCall

17. mar, 2018

Vi kan nå tilby ferdig oppsatt og klargjort simkort til ThermoCall TC3/4 Gyldiget i 36 mnd. Artikkel nr 8710923A

 

  • Kortet er aktivt og klart til bruk ved mottak
  • Det kreves ikke SIM kode for å bruke kortet
  • Kortet kan brukes i Danmark, Norden og EU. Maksimalt antall årlige sms er 250 stk.
  • Ditt SIM kort fra SIMService er forskuddsbetalt for 36 mdr. i denne periode er det ikke nødvendig med ytterligere registrering eller betaling.
  • Etter utløp av den forskudsbetalte periode kan perioden forlenges ved å kontakte www.simservice.dk/webasto eller du kan kjøpe nytt forskudsbetalt kort.
  • Husk å ta vare på plastik kortet med opplysningene om SIM kortets serie nummer og mobil nummer. Disse data er nødvendig hvis du ønsker å forlenge kortets gyldighet.
  • Om det er snakk om en firmabil er det viktig at mobil nr / SIM kort nr. fremgår av faktura til leasing selskapet.